wtorek, 10 września 2019

Meble od nowa- Małgorzata Budzich











Tytuł: Meble od nowa. Domowe renowacje.
Autor: Małgorzata Budzich
Kategoria: Poradnik
Liczba stron: 368
Data wydania: 4.09.2019r.
Wydawnictwo: ZNAK Literanova



Meble od nowa jest to książka o renowacji starych mebli. Jednak oprócz tematu  jak odnawiać stare meble, dowiesz się także jak wyczyścić trwałe plamy z blatu, nawet te z niewiadomego pochodzenia, jak zrobić domowymi sposobami bejce, mnie najbardziej zaciekawiła herbaciana, jak zniwelować rysy na meblach, jak dokonać małych napraw i wiele, wiele innych rzeczy.

Książka jest bardzo przejrzysta, podzielona na rozdziały, które maja podrozdziały w których z kolei mamy wypisane wszystko w punktach i podpunktach, znajda się także tabele oraz zdjęcia.

W pierwszym rozdziale jak możemy się domyślać autorka pomaga nam się przygotować do "nowej przygody" przedstawiając nam spis potrzebnych narzędzi oraz doradzając najlepsze. I tak rozpoczynamy od oględzin mebla przez całkowite rozłożenie po dekorowanie i zabezpieczanie.
 Wspomniane wyżej zdjęcia są robione przed i po renowacji. Są to raczej małe zdjęcia co można uznać za mały minus książki, ja jednak w takich książkach lubię wiele inspirujących zdjęć, co wcale nie oznacza, że książka mnie nie inspiruje. Mogłyby po prostu  zajmować więcej przestrzeni, ale ja się tylko tak nie potrzebnie czepiam :) Z pewnością plusem jest to, że przy każdym przykładzie jest opis całego odnawiania mebla. Małgorzata Budzich opowiada nam o nich w sposób niezwykle lekki i przyjemny w odbiorze. Dosłownie tak jakby przyszła do nas na kubek gorącej herbaty i zaczęła prawić o jej najnowszych dziełach, które swoją droga robią wrażenie.
Z pewnością książka inspiruje i zachęca do działania. Odkąd zaczęłam ją przeglądać wszędzie widzę nowe możliwości. Pomysły, które autorka nam przedstawia nie raz bywają banalnie proste, a człowiek o tym nie pomyślał. Przykładem jest użycie markerów olejowych i wykonywanie nimi figur geometrycznych. No ja raczej nie mam talentu malarskiego, ale z chęcią chciałabym w końcu coś stworzyć na łóżku mojego syna, które wymaga jakiegoś ucharakteryzowania, ale nigdy jakoś nie było na to weny, czasu ani pomysłów. Więc może teraz?

Muszę się pochwalić, że jeszcze przed istnieniem na rynku Mebli od nowa, już z mężem zabieraliśmy się za małe przeróbki.( yyyy znaczy ja mówiłam jak chciałabym, aby to wyglądało, a mój kochany mąż starał się urzeczywistnić moje wizje :) ) Nie było to odnowienie mebla, ale przeróbka taboretu na stolik. Co prawda chciałam się wam nim pochwalić jak zbiorę więcej takich perełek w domu, ale przy okazji tej recenzji mogę chyba zamieścić jedno zdjęcie :)




Książka inspiruje, daje wiele pomysłów i to nie tylko takich dotyczących mebli. Przykładem może być umieszczony na jednym ze zdjęć słoik wypełniony korkami po winie. Mi się te korki walają po szufladach bo się przecież przydadzą, mąż je wyrzuca. A tu proszę tak fajnie mogły by się sprawdzić jako dekoracja.

Książka nie tylko dla fanów renowacji, jeżeli ktoś nie miał z tym nic wspólnego, a czuje chociaż małą iskierkę w tym kierunku zdecydowanie mogę polecić tą książkę. Po przeglądnięciu książki w mojej głowie kiełkują pomysły, mam nadzieje, że przez ten okres jesienno- zimowy zasieję ziarenka pomysłów w głowie mojego męża i wiosną zaczną kiełkować :) A tak na ucho wam powiem, że tam w naszej starej szopie stoją stare skrzynie z których można by było stworzyć cuda, a o szafach już nie wspomnę :)
Na razie postaram się stworzyć coś małego, chociażby spróbować rozjaśnić ramki od obrazów, a raczej obrazków w kuchni, bo zdają się być za ciemne. No i to łóżko z markerami hmm można by spróbować. Jest też stolik w kuchni, który nam się nie podoba, ale trzymamy go bo za X lat planujemy remont w kuchni:) Także widzicie pomysłów z każdym sięgnięciem po książkę coraz więcej. A no i w końcu może wyczyszczę pewną plamę ze stołu i spróbuje zniwelować rysy.
Jeżeli zabiorę się kiedykolwiek za któryś z wymienionych pomysłów z miłą chęcią pokaże wam te dzieła na blogu. No chyba, że coś mi nie wyjdzie, ale myślę że nie będzie tak źle :)

Dajcie znać czy macie jakieś ciągi w tym kierunku, a może pasja do dawania nowego  życia starym meblom nie jest wam obca?

29 komentarzy:

  1. Moja mama uwielbia remontować stare meble i robić z nich perełki. Jej cały salon jest w takim pięknym stylu z staroci po babci zrobionę piękne białe meble, o które pytają się dosłownie wszyscy, którzy do niej przychodzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do czyszczenia plam na blatach widziałam filmik, że można to zrobić majonezem, ale na ile to prawda, to nie wiem :D Sama muszę kilka regałów na książki przemalować, ale wciąż brakuje mi na to chęci i czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydałaby mi się taka książka, bo lubię majsterkować, a wiedzy czasem brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem człowiekiem, który prędzej coś zniszczy do końca, niżeli zdoła odnowić, dając drugie życie. I żadne poradniki nie są w stanie mi pomóc, dlatego pozwolisz, że odpuszczę sobie lekturę tej książki. Jest wiele innych osób, dla których będzie strzałem w dziesiątkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. To dla mojej mamy pozycja, ona kocha ratować i nadawać meblom nowe życie :D Mnie to jakoś "nie jara" i jestem manualnym beztalenciem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz fajnego męża, skoro stara się tak dla ciebie :) super! A książka... raczej nie dla mnie :) nie jestem fanką diy, bo szczerze mówiąc, to mam lewe ręce XD

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa książka dla pasjonatów. Moja koleżanka się interesuje renowacją mebli, więc spytam jej czy zna ten tytuł i ewentualnie polecę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna książka o meblach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka jest bardzo inspirująca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam ostatnio tą książkę i jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo interesujący artykuł. Dość często szukam wyjątkowych.

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie takiej ksiązki szukałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka na pewno trafi na półkę w moim domu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka na pewno zainteresuje majsterkowiczów.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta książka jest idealną inspiracją dla ludzi, którzy pragną urządzić swoje wnętrze oryginalnymi i niepowtarzalnymi meblami.

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię majsterkować i często korzystam z inspiracji podanych w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka z całą pewnością godna polecenia. Można w niej znaleźć wiele ciekawych inspiracji.
    https://www.seart.pl/meble/sypialnia.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam książki, które zachęcają do kreatywności.
    https://rustykalneuchwyty.pl/127-systemy-drzwi-przesuwnych

    OdpowiedzUsuń
  19. Nowe życie w starych meblach, coś pięknego. Po co wydawać pieniądze na nowe, jak można wykorzystać stare :)?

    OdpowiedzUsuń
  20. Posiadam tą książke i znajdziemy w niej bardzo ciekawe informacje oraz porady na temat starych mebli.
    taśma teflonowa

    OdpowiedzUsuń
  21. Finalnie odnalazłem coś atrakcyjnego, z błyskotliwymi wnioskami oraz ogólnie wciągającym clou - dziękuję za tak wartościową treść i mam nadzieję, że kolejne materiały będą na podobnym poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Odnawianie mebli to świetne hobby, które umożliwia nie tylko miłe spędzenia czasu, ale także zarabianie pieniędzy.
    https://meoncbd.pl/

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelacyjny efekt. Trzeba przyznać, że takie meble robią wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Renowacja mebli to magia odnowy i stylu. Z odzyskanych skarbów tworzymy nowe piękno!

    OdpowiedzUsuń