środa, 13 marca 2019

Pierwszy dzień po śmierci- Joao Cesar das Neves











Tytuł: Pierwszy dzień po śmierci
Autor: Joao Cesar das Neves
Kategoria: Literatura Religijna
Liczba stron: 344
Data wydania: Październik 2016 r.
Wydawnictwo: WAM



Okładka książki pobrana z  www.lubimyczytac.pl

Pierwsze co przychodzi mi do głowy jak można opisać sytuację bohatera tej książki to zawieszenie między życiem na ziemi, a niebem . Nasz bohater ma bardzo trudny wybór między niebem a piekłem. Wydaje się że jest to bardzo łatwy wybór. Ale czy na pewno. W tym zawieszeniu towarzyszą nam zarówno anioły jak i demony. ale rozpoznać Tego drugiego nie jest wcale tak prosto ukazuje nam się jako człowiek, rzecz, bądź upragnione pragnienie. Bardzo  łatwo jest mu  ulec zostawiając naszego Anioła Stróża w cieniu który niestety nie może wtrącać się do naszych decyzji. Ta książka ukazuje to, że każdy człowiek, każda dusza ma wolną wolę i to my sami decydujemy gdzie chcemy się znaleźć. Każdy nasz wybór jest wyborem właściwym. Nie możemy się pomylić tam nie ma takiej opcji.
Świat tej przestrzeni bardzo ciekawie jest ukazany otacza nas światło do którego musimy się przyzwyczaić. Głównym miejscem akcji jest stacja kolejowa możemy tam zauważyć, że żadne z ziemskich zasad czasu i przestrzeni, geografii tam nie panuje. Siedem dni może trwać bardzo krótko jak i bardzo długo coś co wydaje się bardzo blisko rzeczywistości może być bardzo daleko i odwrotnie. Autor przedstawił nam ten świat bardzo realnie. Czytelnik rzeczywiście może czuć się w tą postać jak i w ten świat. Główny bohater chociaż dość szybko orientuję się do którego pociągu powinien wsiąść nie robi tego przez zwykłą ciekawość dzięki czemu ukazuje nam świat i zasady działające na stacji. Poznajemy wiele miejsc jak na przykład kasy biletowe, gdzie zostaje nam wytłumaczone jak autor widzi piekło. Pokazuje nam tak straszną rzecz  jak przyjemność która zamienia się w tortury, Wieczną torturę. Ukazane zostają nam także historię różnych dusz dzięki czemu wyjaśnia nam wiele rzeczy jak nam przykład to co dzieje się z ludźmi, którzy nie zostali ochrzczeni podczas życia, w jakiej sytuacji są ateiści czy ludzie innej wiary.  Odkrywamy że bardzo dobry człowiek wierzący nawet bardzo wierzący może mimo wszystko wybrać piekło, a najgorszy grzesznik nawrócić się i wsiądzie do pociągu skierowanego do nieba. Książka zawiera wiele cytatów z Biblii przez to bardzo często wymaga skupienia. Napisane jest bardzo ciekawy i interesujący oraz wciągający sposób. Cierpliwe tłumaczenia anioła przerywane są wieloma sytuacjami na stacji jak na przykład zachowanie się grupy ludzi, którzy sprzeciwiają się temu systemowi i nie chcą wybrać żadnego z pociągu próbując uciec z tego miejsca. Są także grupy ludzi protestujących, którzy nadal żyją życiem ziemskim i chcą sprawiedliwości na ziemi, nie skupiając się na sobie na własnej duszy a to w tym momencie ich życia wiecznego jest najważniejsze. Im bliżej końca książka zawiera więcej fragmentów z Biblii i wymaga większego skupienia. I coraz trudniej się ją czyta mimo wszystko do końca trzyma w ciekawości
Autor ciekawie wykreował świat po naszej śmierci. Jestem w stanie uwierzyć, że to właśnie tak wygląda. Pióro autora jest lekkie, jednak liczne fragmenty z Biblii dodają książce ciężkości. Mimo to myślę, że warto po nią sięgnąć.

30 komentarzy:

  1. Zdecydowanie chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli interesuje cię tematyka religijna to zdecydowanie trzeba po nią sięgnąć

      Usuń
  2. Ta książka mnie jakoś nie przekonuje

    OdpowiedzUsuń
  3. O, to bardzo interesujący temat :D Kiedyś lubowałam się w takiej tematyce, chyba pora do niej wrócić. No i ta okładka jest super :D Wizualnie mi się bardzo podoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że gdy tylko będziesz miała okazję przeczytać książkę To treść też ci się spodoba :)

      Usuń
  4. Ostatnio często trafiam na książki, w których są nawiązania do biblii... nie przeszkadza mi to, chyba, że bije w patetyczne tony.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po Twojej recenzji bardzo chciałabym przeczytać tę książkę, jednak boje się, że mnie nie porwałaby ona aż tak bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chociaż motyw przeplatania rozmyślań na temat życia i śmierci jest przeze mnie mile widziany, to jednak obawiam się tych Biblijnych wstawek. Oczywiście nie mam nic do religijności, bo ona też jest istotna, ale należę do tych ludzi, co przyjmują ją w bardzo małych dawkach. Także jeszcze się zastanowię, czy dam tej książce szansę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie się prezentuje. mam nadzieję że równie dobrze się ją czyta. Pozdrawiam serdecznie ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo ciekawa ale jednocześnie zawiera wiele cytatów z Biblii i wymaga skupienia a czasem może jednak nużyć nie daje się po prostu jednym tchem do końca przeczytać ona potrzebuje czasu ale ostatecznie jest naprawdę dobrą książką

      Usuń
  8. To teraz trafiłam! Od jakiegoś czasu temat życia po śmierci chodzi za mną i nie daje mi spokoju. Jestem ciekawa tej książki i koniecznie muszę ją przeczytać a te nie do końca przewidziane wybory pomiędzy piekłem a niebem ogromnie mnie intrygują. Dziękuję za polecenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co jeżeli będziesz miała okazję przeczytać polecam i chętnie dowiem się czy książka ci się podobała także Daj znać jak będziesz już po

      Usuń
  9. Nie wiem, czy sięgnęłabym z chęcią po tę książkę, nie lubię, kiedy na siłę mi się sugeruje coś, a w przypadku życia wiecznego - wolę wierzyć, że Bóg już to sobie zaplanował, a ja nie muszę wszystkiego wiedieć i rozumieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że myślenie o śmierci działa głęboko pesymistycznie lepiej jest skupić się na tym co jest teraz A książka jest typowo religijna także powinna się spodobać właśnie osobom które chcą pogłębić swoją wiarę jednocześnie trzeba pamiętać że jest to tylko wyobraźnia autora i tak jak on to widzi Aczkolwiek mam nadzieję że tak to wszystko może wyglądać

      Usuń
  10. W tym momencie taka tematyką niezbyt mnie interesuje. Kiedyś czytałam podobną i jakoś nie do końca przypadła mi ona do gustu. Póki żyję staram się nie myśleć o śmierci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać że myślenie o śmierci działa pesymistycznie :)

      Usuń
  11. Nikt nie wie, co nas czeka po śmierci, nikt nie wrócił z zaświatów. Wszystko pozostaje w gestii wiary albo wyobraźni. Jakoś mnie ta książka nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem jest ta książka typowo religijna czyli raczej skierowana do osób wierzących która wiele w naszej wierzę może nam wyjaśnić Ale równie dużo w plonce Jednak jeżeli jestem osobą wierzącą i chcę się pogłębiać dowiadywać więcej w tej strefie to Ta książka jest naprawdę idealna

      Usuń
  12. Pomysł mega ciekawy. Ludzkość od zawsze interesowała się życiem "po". Nikt jeszcze stamtąd nie przyszedł i nic bam nje powiedział, więc ciężko stwierdzić co nas później czeka. Każdy ma swoją wersję nieba, piekła, raju, czyścca, czy pozostania na ziemi, ale też pustki. Dla mnie niepotrzebne są tam cytaty z Biblii. Każdy z nas interpretuje ja sobie tak jak ku się podoba i na swój użytek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak do końca nikt nas nigdy nie będzie wiedział co nas czeka po śmierci zostaje nam tylko wierzyć w coś i się tego trzymać mi wizja autora odpowiada i mam nadzieję że mniej więcej w ten sposób to wszystko może wyglądać. Autor opisując swoją wizję Życia po śmierci bardzo opierał się na Biblii i trzeba przyznać że jest to książka religijna. Muszę przyznać że jest to jedna z ciekawszych książek jakie miałam okazję czytać w tej tematyce auto robi bardzo fajnie udało się stworzyć różne wątki i może gdyby niektóre z nich bardziej rozwinął jeszcze książka byłaby bardziej wciągająca chociaż nie powiem mi może chwilami Zużyłem mnie już fragmenty Biblii tutaj trzeba przyznać że no Wymaga to skupienia to mimo wszystko zaciekawiła mnie ta książka i byłam ciekawa jak potoczy się dalej życie pośmiertne naszego bohatera

      Usuń
  13. koncepty bardzo ciekawy, jednak ciężki, niewiele osób chce już teraz myśleć o smierci, są tacy, których to fascynuje jednak wielu ludzi unika konfrontacji z faktem, że wszyscy umrzemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się ludzie raczej rzadko myślą co będzie gdy umrą trzeba przyznać że nieraz dzieła to pesymistycznie

      Usuń
  14. Książka do czytania troszeczkę ciezkawa ale sądze że są osoby ktore lubią czytać takie książki. Obserwuje zapraszam do siebie https://beautylilly87.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest to książka typowo religijna także na pewno bardziej spodoba się ona osobom wierzącym

      Usuń
  15. Uważam, że nie przypadnie mi do gustu. Nie moja tematyka kompletnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny temat. Jestem ciekawa jak ja odebrałabym tą książkę, bo mnie bardzo zaciekawiła recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  17. Stanowczo nie moja bajka - jako osoba niewierząca tylko bym się irytowała nad taką pozycją. Wolę poczytać w tym momencie coś o teorii ewolucji.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie tematy! Bardzo chętnie zapoznam się z tą książką i w ogóle kupię ją do biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń