środa, 6 marca 2019

Nasze ulubione Bajeczki dla dzieci

W dniu dzisiejszym przychodzę do was z zestawieniem książek dla dzieci. Są to książki w stu procentach przez nas przetestowane :) Wszystkie wymienione poniżej pozycje z ręką na sercu mogę polecić. A zaczniemy od naszych najnowszych zdobyczy

1. Książki obrazkowe- Znajdywanki
  • Wiosna na ulicy Czereśniowej 



W tej książce nie znajdziecie nic do czytania jest ona całkowicie obrazkowa. Przedstawia różne sytuacje, z każdą stroną możemy śledzić losy naszych zilustrowanych bohaterów i sami opowiadać ich historię. Zbiegiem czasu są one coraz bardziej rozbudowane :) (Wyobraźnia dzieci nie zna granic:)). Można także pobawić się w wyszukiwanie różnych postaci znajdujących się na obrazku. Na pewno dokupimy  inne książeczki tej serii. Kosztowała 23,11 zł Zamawiałam ją na czytam.pl Tu kupisz
  • Gdzie jest Wally?


Kojarzycie? Ja pamiętam go z dzieciństwa. Moi kuzyni mieli gazety o Wallym i za każdym razem jak u nich bywaliśmy przeglądałam je. Więc jak tylko zobaczyłam, że na światło dzienne wychodzi książka to kusiła, kusiła... Na samym początku nie chciałam jej zamawiać ze względu iż przeznaczona jest dla dzieci od szóstego roku życia. A ja w domu mam dwu i czterolatka. Ale jednak wspomnienie z dzieciństwa wygrało. Stwierdziłam, ze my z mężem będziemy mieć przy tym świetną zabawę. Rzeczywiście kiedy doszła do mnie ta książka trochę się wystraszyłam. Porównując ta książkę z ulica Czereśniową widać większy próg. Obrazki są przepełnione malutkimi postaciami. Mimo wszystko moje dzieci pokochały tą książkę, uwielbiają ja przeglądać zarówno starszy jak i młodsza. Opisują to co widzą na obrazku. Próbują znaleźć Wallyego. Moje początkowe obawy okazały się nie słuszne. Kosztowała 24,47 zł.  Tu kupisz


2. Bajeczki 2,3 i4-latka






Przygoda z tymi bajkami zaczęła się od Bajeczek 3-latka, które kupiłam w biedronce z okazji promocji 3za2.  Są to idealne książki przed snem. Mają łagodne, ale i interesujące ilustracje. Do tego bajki są przystosowane do wieku. W Bajeczkach 2-latka są one o wiele prostsze niż w 3 i 4- latkach. Jest mniej tekstu. Najwięcej oczywiście znajduje w Bajeczkach 4-latka. Dwu  i czterolatka dokupiliśmy przy okazji zamawiania Wiosny na ulicy Czereśniowej i Gdzie jest Wally Tu kupisz

3. Książeczki dotykowe

O tych książkach już kiedyś wam wspominałam nie pamiętam czy na blogu czy na którymś z social media. Dla mnie to mega sprawa 


  • Niespodzianka Figara

Jest to książeczka z historyjką. W środku zostały wykorzystane różne materiały, takie jak tekturka, materiał filcowy, gąbczasty itp. Kupiłam ją w empiku. kosztowała 25 złotych. Dodatkowe elementy w postaci przeróżnych materiałów bardzo ja urozmaiciły  dzieciaki spędziły przy niej wiele godzin. Nawet teraz po kilku miesiącach od zakupienia z miła chęcią do niej powracają. Dodam jeszcze, że na różnych księgarniach internetowych można ja zdobyć za nie całe 20 zł. Tu kupisz
  • Leśne zwierzęta, Egzotyczne zwierzęta


Książeczki dotykowe, które zawierają materiał filcowy. Są to bajeczki przeznaczona dla najmłodszych, ale i nieco starsze dzieci z pewnością ją polubią. W tych książeczka przeciwieństwie do wymienionej wyżej nie mamy opowiedzianej historyjki tylko pojedyncze nazwy zwierząt. Ja tego typu książeczki wykorzystuje ze starszym do nauki czytania. Musze przyznać szczerze, że ostatnio to zaniedbaliśmy. Musimy jakoś na nowo się zorganizować. Teraz gdy chodzi do przedszkola nie jest to wcale takie łatwe, zwłaszcza przy naszej dwulatce :) Wracając do książeczek Leśne zwierzęta kupiłam kilka miesięcy temu w biedronce zapłaciłam za nią 4.99 zł. A w drodze powrotnej do domu sama głaskałam zwierzątka znajdujące się w książeczce i bardzo żałowałam, ze nie wzięłam jeszcze czegoś z tej serii. Ale przy zamówieniu na czytam.pl dorzuciłam sobie  Egzotyczne zwierzęta. W serii ukazały się także: Wiejskie zwierzęta, Polarne zwierzęta Tu kupisz
  • Bawimy się z kotkiem


Książka do nauki czytania z National Geographic. Kupiłam poziom 0 oczywiście w biedronce. I jak zawsze żałowałam, ze nie kupiłam z tej serii Poziom 1 albo 2 (nie pamiętam jaki był poziom)  ale była jeszcze książeczka o planetach. Zwłaszcza, ze w Internecie nie mogę tego znaleźć :( Ale książki z tej serii warto mieć. Zwłaszcza, gdy wasze dziecko zaczyna przygodę z czytaniem

4. Seria  Gabryś




Robiłam o nich osobny post tu: Recenzja Są to nietypowe bajki ponieważ zamiast ilustracji umieszczone są w niej zdjęcia. Mimo, że nie którym dorosłym nie za bardzo przypadają do gustu (np. mojemu mężowi) Zarzut jest taki, że są zbyt ponure. Ale dzieciaki je pokochały. Mój czterolatek w przeszłości bardzo się ociągał jeżeli chodziło o czytanie bajeczek. Jednak te mu się spodobały i tak coraz częściej i coraz więcej. Teraz praktycznie nie ma dnia, aby niemiał jakieś książki w rękach. Jedna taka książeczka kosztuje 14.99 zł, ale można ją znaleźć nawet po 9 zł np. tu Tu Kupisz
Warto się w nie zaopatrzyć, jeżeli wasze dziecko niechętnie sięga po książeczki.

22 komentarze:

  1. Uwielbiam Czereśniową :) a książeczki typu "Gabryś" bardzo nie lubię. Zwłaszcza pod względem graficznym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My musimy zapatrzeć się w następne części :)

      Usuń
  2. Rany, aż mi się przypomniały gazetki z serii Gdzie jest Wally! Trzymałam je w kilku segregatorach, bo tyle się tego nazbierało. Ale przyjemnie było do tego powracać i raz jeszcze zapoznawać się z ich treścią... Dlatego książkę z tym panem biorę w ciemno. A że skierowana dla młodszych odbiorców? Phi! W niektórych chwilach dalej czuję się jak dziecko, także do mnie pasuje! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA nie miałam tych gazetek, a zawsze chciałam je mieć jako mała dziewczynka . Na szczęście moi kuzyni je zbierali i miałam okazje poznać Wallyego

      Usuń
  3. ja kojrze z mojego dziecinstwa tylko gazetki z serii Gdzie jest Wally! super wpis

    OdpowiedzUsuń
  4. "Bawimy się z kotkiem" podbiło moje serce kociary!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wally to mój ulubieniec z dzieciństwa :D Mój synek ma 3 lata i przynajmniej kilka z przedstawionych przez Ciebie książek, to coś dla nas :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnia seria nie przypadła mi do gustu... chyba nie chciałabym takiej ksiażki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż tez ich nie lubi, ale dzieciaki bardzo :)

      Usuń
  7. Wally rządzi. Starszy syn kończy niedługo 7 lat więc niestety te książki nie dla niego, z kolei młodszy kończy 2 lata i już widzę że większość przypadnie mu do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiałam książeczkę Gdzie jest Wally, jak byłam dzieckiem. Ale wspaniały powrót to wspomnień mi zafundowałaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się z tego cieszę :) Sama pisząc ten post zatapiałam się we wspomnieniach :)

      Usuń
  9. Gdzie jest Wally? to ulubiona książeczka mojego synka ;")

    OdpowiedzUsuń
  10. "Gdzie jest Wally?" muszę mieć, koniecznie! Toż to powrót do dzieciństwa :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ulicę Czereśniową i my kochamy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba mi się seria z NG z kotkiem. U nas byłaby nawet głaskana!

    OdpowiedzUsuń
  13. 34 year-old Assistant Media Planner Adella Prawle, hailing from Alexandria enjoys watching movies like My Father the Hero and Cycling. Took a trip to Uvs Nuur Basin and drives a Duesenberg Model J Long-Wheelbase Coupe. kliknij zasoby

    OdpowiedzUsuń
  14. 53 yrs old Business Systems Development Analyst Benetta Gudger, hailing from Whistler enjoys watching movies like Doppelganger and Bodybuilding. Took a trip to San Marino Historic Centre and Mount Titano and drives a LeMans. link

    OdpowiedzUsuń