wtorek, 19 marca 2019

Misja Tality- Asia Olejarczyk










Tytuł: Misja Tality
Autor: Asia Olejarczyk
Ilustracje:  Beata Konopka-Kruć
Liczba stron: 48
Wydawnictwo: Dreams
Data wydania: Marzec 2019 r.




Do Tality przychodzi Bóg, który ma do niej prośbę. Nie opodal w ciemnym i strasznym lesie ktoś potrzebuje niezwłocznie pomocy. Talita ma go odnaleźć. Po drodze spotyka wiele stworzeń i za każdym razem ma nadzieje, że trafiła na tą osobę, która potrzebuje jej pomocy. Stworzenia, które spotyka to miedzy innymi  Pycha, Niewdzięczność, Obojętność, lęk. Jaki wpływ wywiera na nich niespodziewana obecność dziewczynki? Tego musicie się dowiedzieć Czytając. Ale gwarantuje wam nie będziecie zawiedzeni, ani wykreowanymi postaciami, ani światem w jakim znajdziemy się wczytując się w książkę.  Jestem pod ogromnym wrażeniem tej , krótkiej, a jakże wartościowej książki dla dzieci. Poznajemy "złe cechy" charakteru jednocześnie uczymy się przekuwać je w te dobre.  To w jaki sposób autorka przedstawia nam postaci wielkie WOW. Przytoczę wam opis pychy:

"Istota, którą zobaczyła przed sobą, wyglądała jak żywe lustro... Nad polaną, na której się znajdowała, latało mnóstwo świetlików, a ich światełka odbijały się od jej lustrzanego ciała"

"Ja jestem Pycha. I jestem wspaniała. Zobacz tylko jak błyszczę. Rozsiewam wokół taki jasny blask"

W książce pojawia się, także temat śmierci. I to nie śmierci naturalnej czy spowodowanej chorą albo wypadkiem. Autorka przekazując wiedze w tym temacie poszła o krok dalej i poruszyła tak delikatny temat jak samobójstwo. Może to brzmieć strasznie. Jednak niezwykłe pióro autorki powoduje, że wszystko to jest zrozumiane dla dzieci, a nie jeden dorosły z ciekawością będzie  przekręcał każdą kolejna stronę. 
Książka zaczyna się od tego jak dziewczynka siedzi na łące. Dlaczego o tym wspominam? Aby pochwalić szate graficzną (chyba tak to mogę nazwać) książki Pierwsze strony książki są białe póki nasza bohaterka nie wejdzie do lasu. Od tego momentu strony są czarne. Dzięki czemu tym bardziej wczuwamy się w role Tality i wraz z nią znajdujemy się w ciemnym lesie póki ona sama się z niej nie wydostanie. W książce pojawiają się, także niezwykłe ilustracje. Mam wrażenie, że przy tworzeniu tej historii zadbano o każdy choćby najmniejszy szczegół. 

Nie wiem czy udało mi się przekazać to co chciałam nie zdradzając zbyt wiele z treści książki. Ona jest niesamowita, niezwykła. Znajduje się na pierwszym miejscu moich ulubionych książek dla dzieci. BA! To  mało powiedziane. Wywarła na mnie tak ogromne wrażenie, że długo o niej nie zapomnę.

Zwiastun Książki:


Jeśli mielibyście ochotę tutaj możecie przeczytać: Fragment książki





17 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się wielosapektowość książki. Z psychologicznego punktu widzenia, chętnie po nią sięgnę. Bardzo ciekawie napisałaś o niej, co potwierdza że jest ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto mieć ją na półce :) jak zaczynałam od niej pisać recenzje to miałam nadzieję że nie wyjdzie zbyt chaotycznie bo tak bardzo spodobała mi się ta książka że nie mogłam znaleźć słów aby opisać to co czuję po jej przeczytaniu. P

      Usuń
  2. Słyszałam już o tej książce i jestem jej bardzo ciekawa. Jest magiczna!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka będzie na pewno świetną lekturą dla młodszych czytelników, jednak ja po nią nie zamierzam sięgać. Te ogromne liczby walających się książek czekają na przeczytanie i nie mogę sobie pozwolić na jakieś kolejne zakupy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka ta jest skierowana dla dzieci. Ja czytałam ją swojemu czterolatkowi także jakbyś kiedyś stanęła przed kupnem książki dla dzieci zdecydowanie ją polecam jest Magiczna. Nie jest ona Długa więc bardzo szybko się ją czyta. Znam także ten ból walających się książek na półkach ;)

      Usuń
  4. O kurcze, nie słyszałam nigdy o tej książce, ale brzmi interesująco :O Mimo że jest dla dzieci, sama z chęcią bym ją przeczytała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow... książka bardzo mnie zainteresowała. Co tam, że dla dzieci... sobie przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Również słyszałam o tej książce i chętnie się zapoznam z jej treścią. Piękne wydanie i fajny zwiastun :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie poruszające historie i to, że autorzy w książkach dla dzieci nie boją się poruszać trudnych tematów. Takie powieści są wzruszające i niezwykle wartościowe. Ostatnio przeczytałam "O księżycu z komina domu na wzgórzu" - polecam gorąco! Również dotyka bolesnych i aktualnych tematów, a bohaterami są dzieci z podstawówki. "Misję Tality" bardzo chcę przeczytać. Jest do tego pięknie wydana. Miło będzie na nią popatrzeć a poznawanie jej historii z pewnością będzie niezapomnianym doświadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz spotkałam się z tą książką, ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę polecić tę ksiażke mojej chrześcincy. Sama jako dziecko uwielbiałam takie historie z przekazem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dlaczego jak są takie fajne książki ja nic o nich nie wiem. Fakt książka nie jest długa, ale na pewno daje fo myślenia. Świetna książka dla starszych dzieci, żeby oswoić ich z tematem śmierci i przemijania. Zdecydowanie ją zakupie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsze słyszę o tej książce. Jako stara małpa, chętnie sięgającą po powieści skierowane do młodszych odbiorców (w celach relaksacyjnych), poczułam się zainteresowana motywem przewodnim tej historyjki. Podoba mi się to, że postanowiono poruszyć tak trudne tematy, aby spróbować przedstawić je jak najdelikatniej dzieciom. Przecież doskonale wiemy, że nawet wśród dorosłych ciężko jest mówić o samobójstwie, a co dopiero napomknąć o tym kilkulatkom... Także, chętnie bym się zapoznała z „Misją Tality”.

    OdpowiedzUsuń
  12. Być może zdecyduję się na tę książek, gdy będę szukać prezentu dla któregoś z maluchów w rodzinie.

    OdpowiedzUsuń