wtorek, 21 sierpnia 2018

Tag książkowy

Przychodzę do was, tym razem z luźnym tagiem książkowym. Oj dawno nie było u mnie tego typu postu. Ostatnio za bardzo też nie miałam czasu na pisanie, ani czytanie. Gdzieś też nie miałam do tego chęci. Miedzy innym przyczyniły się do tego moje urodziny, które miałam 19 sierpnia. Wiec trzeba było jakąś imprezę zorganizować. Która mimo wszystko zabrała trochę sił i czasu. Skoczyło mi już 27 i jak mam być szczera to po tych urodzinach jestem non stop zmęczona... Mam nadzieję, że tym postem trochę się rozruszam i zacznę działać. szczególnie z książką, którą od stycznia próbuje pisać. Zawsze było to gdzieś moim marzeniem, ale nigdy nie umiałam się do tego zabrać. Ale od stycznia idzie nawet całkiem nieźle tylko niestety powoli. Słaba kondycja jak to pisał Wojciech Nerkowski  w wywiadzie który nie dawni z nim przeprowadzałam. (Wywiad z Wojciechem Nerkowskim)
Mam nadzieję, ze z czasem się ona wyrobi. W tym roku o dziwno naprawdę zaczynam widzieć plusy jesieni... Dłuższe wieczory, mniej pracy na podwórzu... więcej czasu na książki....  Dość tego rozczulania się :) Zapraszam na tag:




1. Jaki gatunek książek najczęściej wybierasz?

Literaturę obyczajową, ale lubię sięgać też po literaturę faktu i młodzieżówki.

2. Która postać książkowa jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być?
To dość trudne pytanie. Na ten moment chciałabym być Babi z Trzech metrów nad ziemią, albo Hanią z Garść pierników, szczypta miłości  Natalii Sońskiej

3. Jaką książkę dałabyś koniecznie swojemu dziecku do przeczytania?
 Na pewno byłaby to moja ulubiona książka z dzieciństwa, czyli Matylda. Książka opowiada o dziewczynce, która posiada niezwykłe zdolności min. potrafi mnożyć duże cyfry, a w wieku niemowlęcym potrafiła ułożyć z liter własne imię, ale to nie jedyne jej umiejętności... Niestety jej rodzice nie za bardzo się nią interesują. Uczęszcza do szkoły w której dyrektorka pastwi się nad uczniami min. rzuca nimi jak młotem, albo zamyka w szafie z której wystają gwoździe. Pewna miła i skromna nauczycielka dostrzega talent Matyldy i postanawia jej pomóc...

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?

Stanowczo papierowe. Ale e-booków nie skreślam całkowicie. Przeczytałam już jednego e-booka i jestem w trakcie drugiego. Są one genialnym zabjiaczem czasu w różnych kolejkach itp.  gdy jakimś cudem nie wezmę ze sobą papierowej książki :) Warto mieć coś takiego w komórce. Ale tak na co dzień to tylko papierowe... 


5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?

Hmm. Pewnie ich trochę było. Na pewno musiałabym wymienić tu dwie książki, które są na faktach autentycznych Strefa cienia i Kiedyś byłam księżną. Obie te książki posiadają części dalsze jednak te pierwsze najlepiej mi się czytało. Ale jeżli mielibyśmy na myśli fikcje zapewne byłaby to Wyznania Gejszy Arthura Goldena. Polecam :)

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?
 

Diabeł ubiera się u prady, liczyłam na coś ciekawszego, pełnego humoru i przyciągającego. A dostałam coś kompletnie odwrotnego.

7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?Kiedys czytałam jedną, ale teraz gdy dostaje książki do recenzji plus te z biblioteki i kurzące się na półkach czekając na swoją kolej, to wszystko sprawia, że czasem mam pozaczynane kilka książek na raz...

8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?
Preferuję jedno i drugie. Wszystkich książek nie da się kupić. A nie które naprawdę chciałoby się przeczytać wtedy ratuje mnie biblioteka. 

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
Kobieta, którą pokochał marszałek. Opowieść o Oli Piłsudzkiej. KAŻDY, naprawdę nikt się nie zawiedzie

10. Czy oceniasz książkę po okładce?

Ludzie najczęściej oceniają to co widzą, a następnie dopiero wnętrze. I nie jest to do końca czymś złym. Dzieje się to naturalnie. I od nas zależy czy po tej ocenie mimo wszystko chcemy dowiedzieć się czegoś więcej. No ale ładna okładka zawsze będzie kusić :)

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak to jaka była największa ilość książek, którą kupiłaś w promocji?
Niestety nie mogę sobie pozwolić na duży zakup książek za jednym razem. Najczęściej kupuję jedna książkę lub serię, która mnie interesuje... Wtedy szukam dane książki w jak najniższej cenie. Ale żeby robić to impulsywnie to tylko w biedronce na kiermaszach książkowych :)

12. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?

13 Powodów, musze ją w końcu mieć i może pozwolę sobie na spóźniony prezent z okazji moich urodzin...  Serią Trzech metrów nad ziemią też bym nie pogardziła, no i ostatnio często widzę Do wszystkich chłopców, których kochałam, która znajduje się już bardzo długo na mojej liście. Mogłabym tak lecieć tytułami, ale chyba zrobiłoby się zbyt nudno więc skończę na tych które wymieniłam. 

13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Trochę tych książek mam. Nie znam dokładnej cyfry, ale mogłoby być ich więcej :) Na razie część mam na półce w meblościance w salonie. A część jest schowana w szafce czeka, aż zakupie regał, a będzie to jakoś wrzesień, październik :)

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?
Lubię ekranizację. Ale za każdym razem jeżeli tylko jestem w posiadaniu książki, najpierw leci książka :) 

15. Co teraz czytasz?
Ponieważ byłam księżną Jacqueline Pascarl-Gillespie i Pamiętnik Nicholasa Sparksa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz