niedziela, 26 lutego 2017

50 twarzy Greya a Rozważna i Romantyczna- Postrzeżenia



Co łączy te dwie powieści? Czy w ogóle coś je łączy? Oprócz tego, że autorka jednej z nich pojawiła się w drugiej...


Wszyscy wiemy, że powieści Jane Austen są wzorem dla wielu autorów. Nie wątpliwie dla EL. James także. Więc czy pisząc Greya  wzorowała się na którejś z nich? Chciałabym wam opowiedzieć pewną ciekawostkę. Coś co zauważyłam czytając Rozważną i Romantyczną...
Nadmienię tylko, że są to tylko moje przypuszczenia. Nie mam co do tego pewności czy faktycznie Rozważna... miała wpływ na Greya, czy jest to tylko zwykły przypadek.
Przechodząc do sedna sprawy chciałabym zacytować fragment Rozważnej i Romantycznej:

-A więc owa dama... panna Grey, tak, zdaję się, mówiłaś pani... jest bardzo bogata?
- Ma pięćdziesiąt tysięcy funtów, moja droga. Widziałaś już ją kiedyś? Elegancka, szykowna panna, ale nieurodziwa.
Teraz już rozumiecie o czym mówiłam? W powieści J. Austen pojawiło się nazwisko Grey i jest to bohaterka trzecio planowa, została ona wymieniona raptem dwa. W dodatku jak zauważyliście pojawiła się tu liczba 50.Trochę dziwny zbieg okoliczności prawda... Ponadto w Rozważnej i Romantycznej pojawiły się dwie panny, które nosiły nazwisko Steel.

Jest jeszcze jedno nazwisko, które połączyłam z powieścią EL James, a jest to Richardson, które brzmi bardzo podobnie jak Robinson. Czyli słynna Pani Elena Lincoln. Ale tu nie doszukiwałabym się już takiego podobieństwa.

Jak już mówiłam to tylko moje postrzeżenia, może mieć to wszystko ze sobą coś wspólnego, ale nie musi. Jednak trzeba stwierdzić, że coś w tym wszystkim jest... Zostawiam was z tymi rozważaniami. I zapraszam za niedługo na Recenzje Rozważnej i Romantycznej...

2 komentarze:

  1. Świetnie widzieć takie zestawienie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem te książki nie mają ze sobą nic wspólnego. A nazwiska i liczba jest zwykłą zbieżnością.

    OdpowiedzUsuń