wtorek, 8 listopada 2016

Zabawa plasteliną


Nie dawno przeczytałam artykuł o tym jak zaplanować czas dziecku i dał mi on do myślenia. Zaczęłam myśleć co byśmy mogli razem z Szymonkiem robić kreatywnego w czasie dnia 
I jak tylko wyrobimy się ze śniadaniem i mała ma drzemkę, będziemy codziennie coś razem robić.

Ostatnio lepiliśmy plasteliną. Marek twierdzi, ze Szymek jest za mały jeszcze na plastelinę i będzie po prostu wszystko rozwalał po domu. Ale stwierdziłam, ze przy mnie może się bawić plasteliną. I chociaż nie potrafił jeszcze nic lepić to rozgniatał ją w rękach  nazywał kolory. To co ja ulepiłam też nazywał, drzewo, kwiatek itd. także i trochę mowę przy tym poćwiczyliśmy. Moim zdaniem warto pokazywać dziecku nowe rzeczy, zabawy. Chociaż może wydawać się na to za wcześnie, na pewno można znaleźć wiele korzyści :)
A wspólnie spędzony czas jest najważniejszy w tym  wszystkim. Oprócz lepienia plasteliną już malowaliśmy farbami, kredkami. W następnym tygodniu chciałabym zrobić z nim ciastka chociaż tutaj się waham bo jednak mała może mnie oderwać. I jak przy malowaniu, czy lepieniu mogę ją wziąć ją  i siedzieć przy Szymku, albo wszystko szybko sprzątną. Tak ciastka pasowało by skończyć. Nie da się tego jednak w każdej chwili zakończyć.

Jeśli jesteście ciekawi dodaję linka do artykułu, który czytałam  http://kobieceporady.pl/koniec-z-nuda-radzimy-jak-zaplanowac-czas-twojemu-dziecku#cached jest krótki, ale konkretny. I może nie jest w nim zawarte nic nowego czego byśmy nie wiedzieli, ale warto czasem przeczytać coś co nam o tym przypomni :)

Jeśli macie jakieś pomysły na spędzanie razem z dzieckiem czasu, możecie pisać my chętnie skorzystamy: )


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz