środa, 12 października 2016

Wstań- Amy Cuddy


Tytuł: Wstań
Autor: Amy Cuddy
Wydawnictwo: Znak
Liczba stron: 352
Kategoria: Poradnik


"Skuteczny sposób, by zyskać pewność siebie i wstawić czoło wyzwaniom"
Poradnik napisany został przez Amy Cuddy, psycholożki i profesorki Harvardu. I jest jakby dopełnień wystąpienia Amy na kanale TED na YouTube. Z którego stała się znana.
Książka doradza nam jak zyskać pewność siebie i sprostać zadaniom, które nas przerażają. Pozwala nam zrozumieć i odnaleźć samych siebie.
Wszystko toczy się wokół "OBECNOŚCI". Dowiadujemy się min. czym ona jest? Jak ją osiągnąć? Jak się nią posługiwać?  Co ma wspólnego obecnośc z zaufaniem. A także Czy postawą ciała możemy wywołać emocje? Jak nasza postawa ciała wpływa na nasza psychikę?

Poradnik napisany jest prostym językiem, chociaż zdarzają się trudne słowa. Przez co ksiązka wymaga spokoju i skupienia. Jest rewelacyjna i naprawdę to wszystko ma sens. Najbardziej interesowały mnie rozdziały dotyczące ciała i wyrażanych emocji. Zawsze ciekawiło mnie co mówi innym nasza postawa ciała. Dużo się o tym dowiedziałam chociaż w tym momencie książki trochę się gubiłam. Dlatego lepiej czytać go powoli, jeden rozdział, później dać sobie trochę czasu na przemyślenie tego co się czytało i ewentualnie wdrążenie tego w życie.
Autorka przytacza nam wiele anegdot z zżycia różnych ludzi, a także z własnego. Co jest dużym plusem dla książki, gdyż dzięki temu łatwiej nam zrozumieć te wszystkie psychologiczne pojęcia.  Książka interesuje, wciąga. Czytasz ją i jesteś ciekawy czy to działa i czego jeszcze możesz się dowiedzieć. Próbujesz opisany przykład i zdajesz sobie sprawę, że to ma sens.
Przechodząc do wrażeń wizualnych. Okładka mnie niestety nie zachwyciła. Prosto mówiąc jest nudna. Ale przecież nie ważny jest wygląd tylko to co jest w środku. A to co tam jest może pomóc wielu ludziom. Zmienić nasze myślenie, naszą postawę. Po przeczytaniu tej książki na pewno inaczej spojrzysz na siebie, swoje myśli, uczucia i postawę ciała. Polecam.
PS. Książkę otrzymałam od wydawnictwa Znak. Jest to jak na razie najlepsza książka jaką otrzymałam do recenzji :) 
Wiktoria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz