poniedziałek, 19 czerwca 2017

Rozkminiam Bridget Jones. Czyli o co chodzi z trzecia i czwartą częścią?





Hey
Zacznę od tego, że niedawno w telewizji puścili wszystkie części Bridget Jones. Marek tak z braku laku na chwilę zostawił. A ja zaczęłam się zastanawiać nad tym, że niedawno wyszła trzecia część. Bridget Jones.A ja znam przecież cztery tytuły tej serii. No i coś mi nie pasowało. Z początku myślałam, że może "w pogoni za rozumem" i "szalejąc za facetem" to ta sama książka tylko z inaczej przetłumaczony tytuł. Ale ta teoria szybko została zdyskwalifikowana. Po przeczytaniu opisów
książek. "szalejąc za facetem" to Bridget Jones piętnaście lat później będąca wdową po Marku z dwójką dzieci. I tak doszłam do faktu, że "Szalejąc za facetem" i "Dziecko" to po prostu dwie różne wersje trzeciej części. Ale dzisiaj odkryłam, a już minęło trochę czasu od tamtej tezy, że wytwórnia jednak miała inną wizje tej trzeciej części o czym przeczytałam na booklips.pl Helen Fielding napisała czwartą powieść o Bridget Jones właśnie tą o ciąży i dwóch ojcach. Podobno Helen Fielding napisała czwartą część zaraz przed wyjściem na ekrany " Brigdet Jones. Dziecko". Co może być prawdą, gdyż książka wyszła miesiąc po filmie. Wydarzenia, które znajdują się w czwartej części książki mogą być uważane za czas, który był pomiędzy drugą, a trzecią częścią. Mimo, że książek nie czytałam mogłabym się z tym wykłócać, gdyż w trzeciej (przynajmniej) w filmowej wersji Bridget wygląda na około 50 lat, więc wychodzi, że jest mniej więcej w tym samym w wieku co w szalejąc za facetem. Co prawda nie wiem jak przedstawia się książkowa wersja, może tam autorka nadała jej mniej lat. Ale tego niestety nie wiem. Ale coś mi w głowie świta, ze w filmie było coś o jej bardzo dojrzałym już wieku. Ale pewności nie mam.
Swoją drogą chętnie obejrzałbym "Bridget Jones, szalejąc za facetem" szkoda, ze wytwórnia nie chciała tego wypuścić. O trzeciej filmowej części Bridget pisałam już na blogu Bridget Jones. Dziecko. Biorąc pod uwagę całą serię na ten moment uważam, że dwie pierwsze części Bridget (o oczywiście filmowe. Bo książek niestety nie miałam okazji przeczytać) są najlepsze.
A wy co o tym myślicie. Czytaliście? Oglądaliście? Wolicie książkę czy może film? Czekam na was jak zwykle w komentarzach.

Viki

Pisząc artykuł kozystałam z informacji z www.booklips.pl oraz www.lubimyczytac.pl
Zdjęcia pochodzą z www.lubimyczytac.pl oraz filmweb.pl

2 komentarze:

  1. Tak czytałam i faktycznie książka "Bridget Jones. Dziecko" jest przerywnikiem między drugą a trzecią częścią, czyli "Bridget Jones. Szalejąc za facetem".

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiałam przeprowadzić małe śledztwo żeby dość do tego wniosku :) Chciałabym przeczytać tą serię.

    OdpowiedzUsuń