wtorek, 20 marca 2018

Obudż się Kopciuszku- Natalia Sońska









Tytuł: Obudź się Kopciuszku
Autor: Natalia Sońska
Liczba stron: 320
Kategoria: Literatura obyczajowa
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data wydania: 9.11.2016 r.


Natalia Sońska znów mnie NIE zawiodła. Obudź się kopciuszku to historia Alicji, która chociaż ma grupę swoich najlepszych przyjaciół jest osobą samotną. Jej życie kręci się głównie wokół pracy. A tak naprawdę to żyje pracą. Całe dnie spędza w szpitalu. Nawet w święta. Wszystko zmienia się, gdy za namową przyjaciół wybiera się na sylwestra do Zakopanego. Tam poznaje Michała- ratownika TOPR...  Brzmi banalnie? A jednak to niezwykle pochłaniająca historia.
Tym razem akcja toczy się wokół dwójki bohaterów, Alicji i Michała. Zdarzenia przedstawione mamy z perspektywy Alicji. Perypetie głównych bohaterów opierają się głównie na ich decyzjach. Chociaż pojawiają się nam drugoplanowi bohaterzy, którzy robią małe nieporozumienia...
Kluczową role odgrywa też przeszłość Alicji, przez którą jest teraz taką, a nie inną osobą. Autorka płynnie przedstawiła nam przeszłość i teraźniejszość bohaterki.
Przenośmy się głównie w góry. Po raz kolejny Natalia Sońska wrzuca nas w zimowo świąteczny czas. Góry pokryte śniegiem, mnóstwo śniegu,  zawieruchy, mroźne powietrze tak to stanowczo książka na zimowe wieczory. Ale tak bardziej bym stawiała na grudzień. Książka pięknie oddaje klimat świąt. Jemy makowca, lepimy pierogi, śpiewamy kolędy, oglądamy jak mężczyźni ubierają choinkę :) bawimy się w sylwestrową noc.
Obudź się Kopciuszku  nie opiera głównie na romansie. Powiedziałaby raczej, że głównym tematem jest tutaj samotność i nieradzenie sobie z przeszłością. Im dalej w książkę tym autorka bardziej nas zaskakuje.  Okazuje się bowiem że teraźniejszość, także nie jest zbyt łaskawa dla Alicji...
Co tu więcej mówić? Nie chcę znowu pisać, że książka jest napisana lekkim stylem. Ale to jest prawda. A ja w tym stylu Nataliiońska  Sońskiej jestem zakochana... :)

4 komentarze:

  1. Ooo, ta książka może mi się spodobać. :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jeśli chodzi o Natalię swojską to mogłabym w ciemno polecać naprawdę Przeczytałam chyba trzy jej książki i każda mi się

      Usuń
  2. Z panią Sońską zupełnie nie wiem dlaczego jest mi nie po drodze. Ciągle znajduje coś na jej miejsce, choć wiele osób sobie chwali jej twórczość. Muszę w końcu nadrobić zaległości!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam w stu procentach sięgnąć po jej powieści. Mi także na początku zanim sięgnęłam po raz pierwszy po książkę Natalii Sońskiej to nie spieszyło się za bardzo. Ale wystarczyła tylko jedna aby stała się moją ulubioną autorką książek.

      Usuń