poniedziałek, 23 października 2017

Wyznania Gejszy- Arthur Golden

  











Tytuł: Wyznania Gejszy
Autor: Arthur Golden
Liczba stron: 463
Kategoria: Literatura piękna
Wydawnictwo: Albatros



Historia 9 letniej Chiyo, która została sprzedana wraz z siostrą  przez swojego ojca do szkoły dla Gejsz. Gdzie musi uczęszczać na lekcje tańca śpiewu, muzyki, noszenia kimona, sztuki makijażu i układania włosów, nalewania sake. Wszystko po to aby wykształcić ją na Gejsze. Gdyby w jakiś sposób powineła jej się noga, skazana zostaje na bycie prostą służącą.
Dziewczyna pewnego dnia zapłakana spotyka mężczyznę w towarzystwie gejsz. Który nie bacząc na swoje obowiązki przez chwile ja pociesza. Po czym zostawiając po sobie tylko chusteczkę odchodzi. Chio zakochuje się w ów mężczyźnie. Postanawia zrobić wszystko, aby do niego dotrzeć

Wyznania Gejszy to dla mnie klasyk naszych czasów. Czytając tą książkę w zasadzie tam jesteś. W Gion. Jesteś ta małą zagubioną dziewczynką. Jesteś Gejszą. Zakładasz kimona. Bywasz w herbaciarniach. Widzisz to wszystko. Ta książka jest tak napisana. Po prostu to czujesz i aż trudno się od niej oderwać, chcesz do niej powrócić. a gdy ją kończysz, nie wiesz co ze sobą począć. Bohaterowie są wspaniale wykreowani. To jacy są na początku książki, a jak się zmieniają w trakcie, pod wpływem różnych ludzi. Jacy są na osobności, a jacy w towarzystwie. Genialne.

Choć wychwalam książkę i jestem pod jej ogromnym wrażeniem. To muszę przyznać, że nie rozumiem ( jak to ująć) postępowania pewnego bohatera. Nie mogę zdradzić kogo, żeby nie dawać wam tu spoilera. Ale jak ktoś ją czytał to pewnie będzie wiedział o kogo chodzi. (Jeżeli chcielibyście o tym podyskutować zapraszam do komentarzy :))

Czasem także opisy rytuałów mnie nużyły. Ale to tylko taki mały element.

Wyznania Gejszy są fikcją. Jednak wiele możemy się z niej dowiedzieć. Poznajemy część historii Chin. Dowiadujemy się jak wyglądało życie Gejsz. Poznajemy rytuały. Oczywiście nie wszystko jest tam w stu procentach prawdą. Więc na takie informacje musimy spojrzeć z przymrużeniem oka. Jednak to nie zmienia faktu, że jednak zdobywamy jakąs wiedze na ten temat. I jeżeli ktoś interesuje się kulturą Chin powinien także sięgnąć po inne książki w tej tematyce. Sięgając po Wyznania... musimy mieć ta świadomość, ze jest to powieść romantyczna. I jak już wspomniałam jest to fikcja literacka. Ale z ręka na sercu mogę wam powiedzieć: Jeżeli nie czytaliście, musicie po nią sięgnąć.

Po żadnej książce nie miałam jeszcze takiego kaca książkowego jak teraz. Po skończeniu miałam ochotę zacząć od początku. Znowu być w tym świecie i zakładać kimona, chodzić do her... Dobra wiem powtarzam się :) Ale naprawdę jestem zachwycona tą książką


  • Kończę już to zachwalanie. Piszcie w komentarzach czy czytaliście czy zamierzacie. I jakie wrażenia po. Czy takie same czy tez może stanowczo przeciwne. Chętnie wdam się w jakąś dyskusję na temat książki. Więc zpraszma do komentarzy :)

8 komentarzy:

  1. Ta książka bardzo mi się podobała. Myślę, że warto ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka to już prawdziwy klasyk. Polecam każdemu, kto jeszcze jej nie przeczytał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Bardzo fascynują mnie historie z życia wzięta, a historia głównej bohaterki jest na prawdę poruszająca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałem twój artykuł na temat "Wyznań gejszy" i jestem zachwycony. Twoje omówienie książki i recenzja były bardzo interesujące i wydaje się, że zrozumiałeś ideę opowieści bardzo dobrze. Naprawdę podobało mi się, jak opowiadałeś o kulturze gejszy i ich stylu życia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przeczytałam jeszcze książki, ale po Twoim wpisie muszę to zmienić! Można poznać historię Japonii i rozwijać empatię jednocześnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Wyznania Gejszy" to poruszająca opowieść o życiu japońskiej gejszy, ukazująca subtelność i piękną kulturę tradycyjnej Japonii. To jedna z moich ulubionych pozycji literackich.

    OdpowiedzUsuń
  7. To lektura, która przenosi czytelnika do innego czasu i miejsca, odkrywając zarówno urok, jak i brutalną rzeczywistość życia gejsz.

    OdpowiedzUsuń