poniedziałek, 3 lipca 2017

Prywatne życie sułtanów- John Freely









Tytuł: Prywatne życie sułtanów
Autor: John Freely
Wydawnistwo: Znak Literanova
Liczba stron:
Kategoria: Lteratura współczesna



Książka opowiada o rodzie Osmańskich władców. Autor zapewnia nas, ze nie jest to książka historyczna, a raczej biografia władców. Czytając książkę mamy odkryć sekrety pałacu Topkapi, sekrety haremu, wejść w świat intryg i namiętności... zajrzeć do listów miłosnych Sulejmana i Roksolany, a także powinny pojawić nam się polskie nazwiska...

Początek książki czyta się niestety jak podręcznik historii, aż pożałowałam, ze musze przez nią przejść. Daty wojen, zwycięstw czy też przegrań. Opis całego pałacu w Satmbule (jeśli się nie mylę). To wszystko było tak nudne i nużące, ze chwilami nie wiedziałam co czytam. JEDNAK jak doszłam do rozdziału o Sulemanie Wspaniałym, czytało się co raz lepiej (Muszę przyznać, że jestem "fanką" "Wspaniałego Stulecia" i bardzo ciekawiło mnie co wydarzyło się po śmierci Sulejmana.) Zaczęło dziać się więcej niż same wojny, więcej szczegółów, miłości, namiętności , intrygi, zdrady itd.
I chodź nadal bywały fragmenty przy, których się nudziłam to jestem zadowolona, ze mogłam przeczytać tę książkę. Głównie z powodu zaspokojenia mojej ciekawości związanej z serialem "Wspaniałe stulecie". Dużym plusem książki sa także fragmenty listów Sulejmana i Roksolany, ale tez i innych osób towarzyszących sułtanom. Którzy opisywali życie sułtanów oraz osób, które były w jakiś sposób znimi związane  (matki, faworyty, dzieci, wezyrowie itd.)

Treść została napisana w bardzo łatwy do czytania sposób, więc momentami naprawdę szybko czyta się tą książkę. A czasem ciężko było się oderwać. W dodatku książka została zbogacona o zdjęcia pałaców oraz obrazów na których znajdują się ważne osobistości dla tamtych czasów. Za wiele ich nie ma bo raptem 8 stron, ale zawsze to coś ciekawego.

Książkę polecić mogę wszystkim fanom serialu Wspaniałe Stulecie oraz miłośników historii. Zwłaszcza zagranicznej.




1 komentarz:

  1. Brzmi ciekawie, zwłaszcza z tymi datami i listami. Wpiszę na listę do przeczytania kiedyś.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń