czwartek, 22 czerwca 2017

TOP 5 Ksiązki dzieciństwa o których sobie przypomniałam oglądając okładki książek z dzieciństwa...


Pisząc TOP 5 książek mojego dzieciństwa przypomniałam sobie o książce, która bardzo mi się spodobała w gimnazjum, ale nie pamiętałam tytułu w dodatku wiedziałam, że chciałam przeczytać drugą część. Wiec rozpoczęłam wielkie poszukiwania wśród okładek  książek dla dzieci na lubimycztac.pl.  Ujrzałam wtedy parę tytułów, które czytała w dzieciństwie i pamiętam, że bardzo mi się spodoba z stąd pomysł na posta. Także zaczynamy

Magda. DOC- Marta Fox


To właśnie tę książkę zapamiętałam w sumie tylko tyle, że mi się podobała i że główna bohaterka była w ciąży. Oraz to, że książka pisana była w formie pamiętnika. I to ona ( a raczej to co pamiętałam)natchnęła mnie do wielkich poszukiwań. Chciałabym przeczytać ją ponownie i przekonać się czy rzeczywiście jest tak dobra i oczywiście sięgnąć po kolejną część Paulina. DOC i dowiedzieć się o dalszych losach tejże bohaterki.

Melania w akademii Aniołów- Annie Dalton


Jest to książka z cyklu Aniołki i jestem pewna, że przeczytałam więcej niż jedną :)  W tym momencie niestety nie wiele z tego pamiętam. Ale na sam widok książki pojawił mi się uśmiech na twarzy i tak ciepło na serduszku mi się zrobiło na samo wspomnienie  :) A okładka musze przyznać strasznie mi się podoba :)


Seria Heartland- Lauren Broke



Cała seria opowiada o schronisku dla koni... Jestem pewna, że przeczytałam cała serie. Ale nic niestety nie mogę więcej na jej temat powiedzieć. Ponieważ prosto mówiąc nie pamiętam o czym ta seria była. Jednak mogę powiedzieć, ze lubiłam czytać książki w których występowały konie...

Tatuaż z motylkiem - Philip Pullman



Nie mogłam się od niej oderwać. Jeśli mnie pamięć nie myli była miłość, romans, porwania, niebezpieczeństwo. Historia chłopaka, który zakochał się pewnej pięknej dziewczynie. Bodajże było to na jakiejś imprezie. Jednak wrogowie szefa głównego bohatera, chcąc się na nim mścić wykorzystują w tym celu tę dwójkę młodych ludzi.  Jeśli chodzi o Philipa Pullmana czytałam także Przerwany most i także mi się podobało. 



Dzieląc się Samem- Katherine Applegate



Książka opowiada o dziewczynie, która zakochuje się w tym samym chłopaku co jej najlepsza przyjaciółka, która jest ciężko chora. Alison postanawia ukrywać swą miłość. Aby jej najlepsza przyjaciółka była szczęśliwa w ostatnie dni. Ciepło na serduchu się robi tak wspominając  te książki :)

Dajcie znać czy coś czytaliście z tego zestawienia? Czy pamiętacie? Podobały się czy nie bardzo?



8 komentarzy:

  1. Widać wychowywałyśmy się w innych czasach, bo kompletnie nie znam tych książek. Mi zapadła w pamięć książka Krystyny Siesickiej "Jezioro osobliwości", Doroty Terakowskiej "Tam, gdzie spadają anioły", całą serię "Pamiętnik księżniczki" Meg Cabot, serię komiksów z Kaczorem Donaldem, "Kubuś Puchatek" A.A. Milne i oczywiście na sam koniec perełki "Dzieci z Bullerbyn" i "Pippi Pończoszanka" Astrid Lindgren.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam gdzie spadją anioły rewelacyjna książka wymieniłam ją razem z pipi w poprzednim Top 5 :) Pamietnik księżniczki chciałam przeczytać, ale wydaje mi się, że nie udało mi się sięgnąć po tą książkę. Ale Kubusia Puchatka pamiętam i dzieci z Bullerbyn także. Więc coś się nam pokrywa :)

      Usuń
  2. Przepraszam nie cofnęłam się w czasie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Heartland to zdecydowanie fajna seria dla młodych koniar :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak dokładnie nie pamiętam o czym była, ale wiem, że wypożyczałam książki tej serii i że się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W młodości uwielbiałam różnego rodzaju bajki i baśnie. Póżniej mama zaraziła mnie w Przygody Tomka Sawyera.

    OdpowiedzUsuń
  6. Te książki kształtowały moją wyobraźnię i wprowadzały w magiczny świat literatury dla najmłodszych.

    OdpowiedzUsuń